loading...
مدافعان حرم-هيئت رزمندگان اسلام شهر جوپار
مراسمات پیش رو ...
قرائت دعای کمیل
با نوای حاج مجید قلندری
پنج شنبه 1394/11/1

حرم مطهر امام زادگان ابناء موسی بن جعفر(ع)
خادم الشهداء بازدید : 447 یکشنبه 30 فروردين 1394 نظرات (0)

 

نمایشگاه مقاومت تا ظهور در ایام الله مبارک دهه فجر به همت بسیجیان شهر جوپار برپا گردید.

 

هیئت رزمندگان اسلام ، پایگاه های بسیج شهید جمشیدی ، شهید دادبین و حضرت خدیجه کار اجرایی این نمایشگاه را بر عهده داشتند

 

 

خادم الشهداء بازدید : 322 یکشنبه 07 دي 1393 نظرات (1)
 

 

افسران - بیانیه کاربران شبکه خبری-اجتماعی افسران برای برگزاری پویش مردمی «فراموش نمی کنیم»

بیانیه کاربران شبکه اجتماعی افسران برای برگزاری پویش فراموش نمی کنیم
بسم الله الرحمن الرحیم
در بهار 88 که نسیم همدلی و مشارکت سیاسی ملت غیور ایران، حماسه 84 درصدی انتخابات ریاست جمهوری را رقم زد، عدم بلوغ سیاسی عده ای غباری پراکنده ساخت تا چشمان جهانیان نتواند این شکوه حماسی را ببیند.
غبار فتنه اگرچه پس از 8 ماه زیر علم علمدار کربلا فرونشست و پدیدار شد آنچه باید دیده می‌شد و رو سیاهی به زغال ماند، اما ما جای زخم آن را هیچگاه .
ما اهل کوفه نیستیم که قرآن را بر سر نیزه ببنیم و بیعت مکاران صفینی را بپذیریم. ما ابوموسی اشعری ها و اشعث‌ها و ... را .
ما و سنت تاریخ را این بار تغییر می‌دهیم که قرار نیست دوباره تکرار شود. اگرچه عده ای دچار فراموشی شوند و تلاش برای بازگرداندن فتنه گران و پاک کردن سابقه ننگین آنان را داشته باشند.
ما حضور 40 میلیونی مردم در 22خرداد 88 را که با دروغ بزرگ تقلب به کام ملت تلخ شد و بذر امید را در دل سیاه دشمن کاشت!
ما تهمت ها و دروغ های ناروا به نظام و سکوت برخی خواص را که چگونه با زبان در کام گرفتن به فتنه کمک کردند و در نهایت در پیشگاه ملت مردود شدند.
ما به آتش کشیده شدن خیابان های شهرمان و تلاش برای رو در روی هم قرار دادن مردممان را و خون هایی که ریخته شد و شهدای فتنه که مظلومانه به سوی مقتدای خویش پر کشیدند.
ما ظلمی را که به مردم کردند و خسارت های اقتصادی که به کشور وارد شد، و پرتگاهی که با غرور خود کشور را به سوی آن هدایت می کردند.
ما که مدعیان دروغین خط امام میدان دار فتنه بودند و با حماقت و جهالت های خود تیشه بر ریشه میراث ماندگار امام زدند.
ما ظلمی را که به مظلومان عالم و آزادگان جهان با سر دادن شعار «نه غزه، نه لبنان» کردند و خدمتی که به اسرائیل شد.
ما و فراموش نخواهد شد حرمت شکنی‌هایی که در روز حزن و اندوه اهل بیت شد و جسارتی که به عکس امام عزیزمان کردند.
ما حضور میلیونی مردم در نهم دیماه 88 را که آخرین ضربه شد بر تابوت فتنه و در تاریخ ماند.
ما آمریکا و رژیم صهیونیستی مدافع فتنه بودند و اوباما و نتانیاهو وقیحانه از فتنه گران حمایت می کردند، اما آن ها هیچگاه حاضر به مرزبندی با دشمن نشده و بر خود اصرار ورزیدند.
و ما که فتنه گران هیچگاه از پیشگاه ملت عذر نخواستند و این راه را ادامه خواهیم داد تا مجازات مجرمین!
اکنون و در آستانه فرا رسیدن پنجمین سالروز حماسه عظیم نهم دی و در حالی که زمزمه به فراموشی سپردن آن رویدادهای تاریخی به گوش می رسد؛ ما افسران جوان جنگ نرم در اقدامی انقلابی وظیفه خود دانستیم تا آنچه گذشته را با برپایی پویشی مردمی به آن دسته از خواصی که خواسته یا ناخواسته دچار غفلت شده اند یادآوری کنیم و از همه مردم و فعالان فضای مجازی و دانشجویی برای پیوستن به این موج دعوت می نماییم.

 


هر یک از افسران جوان جنگ نرم می توانند با انتشار تصاویری از خود با شعار « ما ... #فراموش_نمیکنیم » به این پویش مردمی بپیوندند.

جهت پیوستن کلیک کنید

 

یا علی.

 

خادم الشهداء بازدید : 380 دوشنبه 21 مهر 1393 نظرات (0)

 

عیدغدیر خم برتمام مسلمانان مبارک

 

بر شیعه کنون وقت سرور و طرب است  / جام طرب از غدیرخم لب به لب است
شادی خود اظهار نما با صلوات  / گر شیعه ای و شاد نباشی عجب است

 

*********متن تبریک عید غدیر*********

 

آسوده زهرچه بوده ام من امروز  / غمها ز دلم زدوده ام من امروز
درعید غدیر خم به ذکر صلوات  / ابواب جنان گشوده ام من امروز

 

..........................................................

.........................................

 

 

 

خادم الشهداء بازدید : 244 دوشنبه 14 مهر 1393 نظرات (0)

ما سينه زنان آينه يكدگر هستيم

ديوانگي ما به كسي ربط ندارد

 

 

 

برود هر كه دلش خواست شكايت بكند

شهر بايد به منِ هيئتي عادت بكند

خادم الشهداء بازدید : 216 چهارشنبه 29 مرداد 1393 نظرات (0)

اسم : جعفر
لقبها : صادق- مصدق - محقق - کاشف الحقایق - فاضل - طاهر - قائم - منجی - صابر
كنیه : ابوعبدالله - ابواسماعیل - ابوموسی
نام پدر : حضرت امام محمد باقر ( علیه السلام )
نام مادر : فاطمه ( ام فروه ) دختر قاسم بن محمد بن ابی بكر
زمان تولد : هفدهم ربیع الاول سال 83 هجری
در روز جمعه یا دوشنبه ( بنا بر اختلاف ) در هنگام طلوع فجر مصادف با میلاد حضرت رسول . بعضی ولادت ایشان را روز سه شنبه هفتم رمضان و سال ولادت ایشان را نیز برخی سال 80 هجری ذكر كرده اند .
محل تولد : مدینه منوره
عمر شریفش : 65 سال
مدت امامت : 34 سال
زمان رحلت ( شهادت ) : 25 شوال سال 148 هجری درباره زمان شهادت نیز گروهی ماه شوال و دسته ای دیگر 25 رجب را بیان كردند .
قاتل : منصور دوانیقی بوسیله زهر
محل دفن : قبرستان بقیع
زنان معروف حضرت : حمیده دختر صاعد مغربی ، فاطمه دختر حسین بن علی بن الحسین بن علی بن أبی طالب( علیهم السلام )
فرزندان پسر : موسی ( علیه السلام ) - اسماعیل - عبدالله - افطح - اسحاق - محمد - عباس - علی
فرزندان دختر : ام فروه - فاطمه - اسما كه اسماعیل ، عبدالله وام فروه مادرشان فاطمه دختر حسین بن علی بن حسین ( علیهما السلام )( نوه امام سجاد ) است . وامام موسی كاظم (علیه السلام) ، اسحاق و محمد كه مادرشان حمیده خاتون می باشد . وعباس ، علی ، اسماء و فاطمه كه هر یك از مادری به دنیا آمده اند .
نقش روی انگشتر حضرت : ما شاء الله لا قوة إلا بالله ، أستغفرالله .
اصحاب معروف امام صادق (علیه السلام) : ابان بن تغلب - اسحاق بن عمار- برید - صفوان بن مهران - ابوحمزه ثمالی – حریر بن عبدالله سجستانی زراره بن اعین شیبانی - عبدالله بن ابی یعفور-عمران بن عبدالله اشعری قمی .
روز زیارت ایشان : روزهای سه شنبه می باشد .
رخسار حضرت : بیشتر شمایل آن حضرت مثل پدرشان امام باقر (علیه السلام) بود . جز آنكه كمی لاغرتر و بلند تر بودند .
مردی میانه بالا ، سفید روی ، پیچیده موی و پیوسته صورتشان چون آفتاب می درخشید . در جوانی موهای سرشان سیاه و در پیری سفیدی موی سرشان بر وقار و هیبتشان افزوده بود . بینی اش كشیده و وسط آن اندكی برآمده بود وبر گونه راستش خال سیاه رنگی داشت .
ریش مبارك آن جناب نه زیاد پرپشت و نه زیاد كم پشت بود . دندانهایش درشت و سفید بود ومیان دو دندان
پیشین آن گرامی فاصله وجود داشت . بسیار لبخند می زد و چون نام پیامبر برده می شد رنگ از رخسارش تغییر می كرد .

خادم الشهداء بازدید : 329 سه شنبه 07 مرداد 1393 نظرات (2)
الحمدلله علی ما هدانا و له الشکر علی ما اولانا
فرا رسیدن فرخنده عید سعید فطر؛ عید توفیق در عبودیت و تهذیب نفس و دستیابی به مقام متقین بر همه مسلمانان جهان به ویژه مردم متدین و قدرشناس کشورمان؛ ایران عزیز تبریک و تهنیت باد.





خادم الشهداء بازدید : 329 چهارشنبه 01 مرداد 1393 نظرات (0)
اگر حسين بن علي (ع) امروز بود ميگفت اگر ميخواهي براي عزاداري كني شعار امروز تو بايد فلسطين باشد ...
شمر امروز را بشناس


شهيد مطهري

خادم الشهداء بازدید : 306 جمعه 13 دي 1392 نظرات (0)

 

بسم‌‌الله‌‌الرّحمن‌‌الرّحيم‌‌


 هيئت رزمندگان يك پديده‌‌ى مباركى است؛ نَفْس اينكه رزمندگان ما هيئت عزادارى تشكيل بدهند - محور و نقطه‌‌ى ثقل اصلى هم عزادارى عاشورا است؛ بقيّه‌‌اى كه فرموديد، اينها حواشى لازم و خوبى است، امّا آن نقطه‌‌ى ثقل، احياى عاشورا، زنده نگه‌‌داشتن عاشورا و عمق‌‌يابى ژرفاى حادثه‌‌ى عاشورا است - چيز بسيار مبارك و مهمّى است.
 يك نكته اين است كه اصل انتساب هيئت به رزمندگان، يك معناى مهمّى دارد. رزمندگان يعنى كسانى كه در مواجهه‌‌ى با دشمن مجاهدت كردند؛ مجاهدت هم اعمّ از مقاتله است؛ مقاتله يعنى جنگ نظامى، مجاهدت مجموعه‌‌اى از انواع مبارزه‌‌ها است؛ جنگ نظامى، جنگ فكرى، جنگ روحى، جنگ اجتماعى، مجموع اينها اسمش مجاهدت است، مجاهدت شامل همه‌‌ى اينها هم هست. آن كسانى كه اهل مجاهدت در راه خدايند - يكى از خصوصيّات مجاهدت و معناى جهاد اين است كه دشمن در مقابل انسان باشد؛ هر تلاشى را جهاد نميگويند؛ ممكن است كسى يك كار علمى‌‌اى هم بكند [امّا] جهاد نباشد؛ جهاد، آن حركتى است كه در مواجهه‌‌ى با يك خصم، با يك دشمن، انجام ميگيرد - و اين خصوصيّت را دارند، اين روحيّه را دارند، براى همه‌‌ى اجتماعات وجودشان مبارك است؛ چون اجتماعات بشرى خالى از دشمن نيستند - حالا كم يا زياد؛ يك وقت مثل ما دشمن زياد دارند، يك وقت هم اين قدر دشمن ندارند امّا بالاخره دارند - و اگر چنانچه اين جامعه در درون خود يك نيروى مواجه‌‌شونده و مقابله‌‌كننده‌‌اى داشته باشد كه همان مبارزين و رزمندگان و مجاهدين هستند، ميتواند احساس امنيّت بكند؛ والّا اگر اين را نداشته باشد، مثل بدنى است كه در درون خودش آن گلبول‌‌هاى سفيد را كه مثلاً مأمور به مواجهه هستند، نداشته باشد؛ انواع و اقسام بيمارى‌‌ها بر اين جامعه ممكن است عارض بشود. اينكه اين مجموعه بيايند براى مسئله‌‌ى عاشورا و مسئله‌‌ى عزادارى حسين‌‌بن‌‌على (عليهماالسّلام) تلاش بكنند و كار كنند و آن را گرم و گرامى و زنده بدارند، اين خيلى كار مناسب و لازمى است. بنابراين نَفْس اين انتساب، يعنى انتساب هيئت عزادارى به رزمندگان، چيز مباركى است، چيز خيلى خوبى است، اين را رها نكنيد و هر چه ميتوانيد حفظ كنيد و نگه داريد.
 نكته‌‌ى ديگر اين است كه اسم هيئت در آن تبادر عرفى، [به معنى‌‌] بى‌‌نظمى است؛ ميگويند فلانى هيئتى عمل ميكند، يعنى بى‌‌نظم عمل ميكند. تقريباً ميشود گفت  شما اوّلين كسانى هستيد كه آمديد اين مجموعه‌‌اى را كه گويا طبيعتش طبيعت "بى‌‌نظمى" است، تحت نظم درآوريد؛ اين خيلى چيز خوبى است.
 خب، هيئتى بودن - كه به اصطلاح تعبيرى از بى‌‌نظم بودن است - به‌‌خاطر چيست؟ به‌‌خاطر اين است كه وقتى كسى وارد هيئت امام حسين ميشود هيچ‌‌كس به او نميگويد فلان جا بنشين، فلان جا ننشين؛ فلان جور بنشين، فلان جور ننشين؛ كِى بيا، كِى برو؛ كاملاً همه‌‌ى تحرّكات، برخاسته‌‌ى از اراده‌‌ى مردم و خواست خود مردم است كه آن هم ناشى از ايمان آنها است؛ اين چيز خيلى خوبى است، اين را بايد نگه داريد؛ يعنى ارتباط هيئت را به ايمان مردم و عشق مردم، و جاذبه و گيرايى خود هيئت و خود اين كانون را براى دلهاى مردم بايد نگه داريد، اين را بايد حفظ كنيد، يعنى جورى نشود كه حالت ادارى و مانند اينها پيدا بكند.
به نظر من مراكز شماها حسينيّه‌‌ها است. شما مركز ادارى نميخواهيد؛ حسينيّه، هيئت، مسجد، مراكز شما اينها است. يعنى اگر آمديم ما اينجا را وابسته كرديم به يك اداره‌‌اى و يك ساختمانى و طبقه‌‌ى اوّل و طبقه‌‌ى دوّم و صندلى گردان و مانند اينها، اين ديگر هيئت نميشود؛ ميترسم اشكال پيدا بكند، نميگويم قطعاً هيئت نميشود، امّا به نظرم ميرسد كه طبيعت كار هيئت اين است كه مردم با عشق و شور و اشك بيايند طرف مجلس امام حسين؛ اين است كه اثر ميكند؛ اين است كه از دلش اين انقلاب ميجوشد، يا لااقل مزرَع خوبى براى رشد فضائل انقلابى و معارف انقلابى ميشود.
 نكته‌‌ى بعد كه خيلى مهم است، همين مسئله‌‌ى تربيت نيروها يا حراست از نيروهاى گوينده و خواننده از خطاها و اشتباهات است؛ اين خيلى مهم است. واقعاً يكى از گرفتارى‌‌هاى ما اين است؛ حالا اسم مدّاحها بد در رفته، مخصوص مدّاحها نيست، مدّاح و غير مدّاح ندارد. از كسانى كه در اين ماجراى منبر رفتن و از عاشورا خواندن وارد بوده‌‌اند - اعم از مدّاح و منبرى و مانند اينها - مواردى ديده شده كه حرفهاى نامناسبى از اينها صادر شده. يك وقت حالا من و شما نشسته‌‌ايم، يك حرف غلطى هم از دهان بنده مى‌‌آيد بيرون، چيزى نيست، [ چون‌‌] دو نفر پهلو هم نشسته‌‌اند، مهم نيست؛ يك وقت نه، ما هزار نفر، ده هزار نفر، گاهى پنجاه هزار نفر مستمع داريم، گاهى اين جمعيّت تبديل ميشود به جمعيّتهاى ميليونى به‌‌خاطر انتشار؛ اينجا بايد محاسبه بشودكه تأثير يك حرف غلط و نامناسب بر روى ذهن مخاطب چيست. يك عدّه‌‌اى همان حرف غلط را قبول ميكنند، و يك معرفت غلطى پيدا ميكنند؛ يك عدّه‌‌اى آن را استنكار ميكنند و اين استنكار موجب ميشود كه از اصل دين زده بشوند؛ بين كسانى و كسانى سرِ اين حرف اختلاف مى‌‌افتد؛ ببينيد، از چند جهت مجارى فساد به‌‌وجود مى‌‌آيد براى يك حرف غلطى كه يك نفر ميزند. از قديم ديده بوديم ما - مخصوص حالا نيست؛ از بچّگى ميرفتيم روضه و پاى منبر - گاهى روضه‌‌خوان‌‌ها روضه‌‌هايى ميخواندند كه معلوم بود غلط است، معلوم بود خلاف است، امّا ميخواندند؛ براى اينكه حالا چهارنفر مستمع دلشان بسوزد و گريه كنند. مگر به هر قيمتى بايد اين كار را كرد؟ حادثه را بيان كنيد؛ با هنرمندى بيان كنند تا مردم دلشان شيفته بشود و منقلب بشود، نه اينكه خلاف بگويند. حالاها هم ميشنوم، منبرى يا مدّاح سر منبر خطاب به اميرالمؤمنين ميكند و ميگويد آقا هرچه دارى از امام حسين دارى! شما فكرش را بكنيد! اين چه حرفى است و اين چه مُهمل‌‌گويى‌‌اى است كه كسى اين‌‌جور درباره‌‌ى اميرالمؤمنين حرف بزند؟ امام حسين هرچه دارد از اميرالمؤمنين دارد، امام حسين هرچه دارد از پيغمبر دارد؛ چرا نميفهمند اين معانى و اين مسائل را؟ آن‌‌وقت ادّعا هم دارند، هرچه هم به دهنشان بيايد ميگويند؛ يعنى اينها را خيلى بايد به‌‌نظر من بزرگ بشمُريم.
 يك نكته هم همين مطلبى است كه آقاى نجات اشاره كردند كه درست هم هست. هيئتها نميتوانند سكولار باشند؛ هيئتِ امام حسينِ سكولار ما نداريم! هركس علاقه‌‌مند به امام حسين است، يعنى علاقه‌‌مند به اسلام سياسى است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معناى اعتقاد به امام حسين اين است. اينكه آدم در يك مجلس روضه يا هيئت عزادارى مراقب باشد كه نبادا وارد مباحث اسلام سياسى بشود، اين غلط است. البتّه معناى اين حرف اين نيست كه هر حادثه‌‌ى سياسى در كشور اتّفاق مى‌‌افتد، ما بايد حتماً در مجلس روضه آن را با يك گرايش خاصّى - حالا يا اين طرف، يا آن طرف - بيان كنيم و احياناً با يك چيزهايى هم همراه باشد؛ نه، امّا فكر انقلاب، فكر اسلام، خطّ مباركى كه امام (رضوان الله عليه) در اين مملكت ترسيم كردند و باقى گذاشتند، اينها بايستى در مجموعه‌‌ها و مانند اينها حضور داشته باشد.
 به هر حال كار كارِ بزرگى است، كار مهمّى است؛ و شايسته‌‌ترين مجموعه‌‌هايى كه ميتوانند براى امام حسين عزادارى كنند، واقعاً همين مجاهدين فى‌‌سبيل‌‌الله‌‌اند، همين رزمندگانند، همين جوانها هستند؛ و شما اين را قدر بدانيد و اين را هدايت كنيد؛ هدايت كنيد. اين ميتواند يك چشمه‌‌ى خورشيد و چشمه‌‌ى نورى باشد براى اِشعاع در مغزها و در فكرها و در دلهاى مخاطبين كه بتواند اينها را از لحاظ معارف اسلامى و معارف دينى بالا ببرد.
 چقدر خوب است كه در محافل هيئتها، به مسئله‌‌ى قرآن - قرآن‌‌خوانى و معارف قرآنى - اهتمام ورزيده بشود؛ چقدر خوب است كه در اين نوحه‌‌خوانى‌‌ها مضامين اسلامى، مضامين انقلابى، مضامين قرآنى گنجانده بشود؛  يك وقت هست كه سينه ميزنند و صد بار با تعبيرات مختلف مثلاً ميگويند «حسين واى»، خب اين يك كارى است امّا هيچ فايده‌‌اى ندارد و هيچ چيزى از «حسين واى» انسان نميفهمد و ياد نميگيرد. يك وقت هست كه شما در همين مطلبى كه [عزادار] تكرار ميكند و حرفى كه [با آن] سينه ميزند، با زبان نوحه و با زبان شعر، يك مسئله‌‌ى روز، يك مسئله‌‌ى انقلابى، يك مسئله‌‌ى اسلامى، يك معرفت قرآنى را ميگنجانيد؛ او وقتى تكرار ميكند، در ذهن او ملكه ميشود؛ اين خيلى باارزش است، كارى است كه هيچ‌‌كس ديگر غير از شما نميتواند اين كار را بكند؛ يعنى هيچ رسانه‌‌اى واقعاً قادر نيست كه اين‌‌جور معارف الهى را با جسم و جان و فكر و روح و احساس و عقل و مانند اينها آميخته كند. لذا كار كار مهمّى است، كار بزرگى است و اميدواريم كه ان‌‌شاءالله خداى متعال بهتان توفيق بدهد و شما را مأجور بدارد كه بتوانيد به بهترين وجهى ان‌‌شاءالله اين كار را پيش ببريد.
والسّلام  عليكم و رحمةالله و بركاته‌‌

درباره ما
Profile Pic
وبسایت رسمی هیئت رزمندگان اسلام شهر جوپار فعالیت خود را از سال 1392 آغاز کرده و بحمدالله تا کنون این فعالیت ادامه داشته است. اهم برنامه های هیئت: 1. برگزاری مراسم هفتگی 2. برگزاری اعیاد و جشن ها 3. برپایی ایستگاهای صلواتی 4. حضور مستمر در برنامه های گوناگون و ...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 63
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 57
  • باردید دیروز : 70
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 163
  • بازدید ماه : 137
  • بازدید سال : 1,228
  • بازدید کلی : 69,032
  • حمايت ميكنيم...
    یادداشت سردبیر
    شهیدان حجاب در مسجد گوهر شاد
    به تشخیص استادش ، درس در نجف را رها کرد و برای مبارزه با کشف حجاب به ایران برگشت.
    مسجد گوهرشاد تا آن روز چنین جمعیتی را به خودش ندیده بود.
    در آن خفقان دیکتاتوری رضاخان ، چنان بر «کشف حجاب» تاخت و بر «رعایت حجاب» تاکید کرد که تاریخ به یاد ندارد. 1300 نفر به شهادت رسیدند. همه فکر کردند شیخ محمدتقی بهلول گنابادی اعدام می شود اما به فضل الهی صد سالگی اش را هم رد کرد و تا سال 1384 زندگی کرد.
    می دانی که در حدیث آمده امر به معروف و نهی از منکر، نه مرگ را به تو نزدیک می کند نه دور می کند.